Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Olej monoi - recepta na piękno
Olej monoi, którego pierwsze zastosowanie miało miejsce wieki temu na wyspach polinezyjskich zdobywa coraz więcej swoich fanów w Polsce. Panie doceniają jego właściwości pielęgnacyjne oraz
Dla weryfikacji swojego zdrowia
Podczas codziennego życia musimy dbać o swoje zdrowie. Musimy bardzo dokładnie weryfikować wszystkie jego czynniki. Sprawdzać poziom cukru, od czasu do czasu tkanki tłuszczowej, weryfikować
Pomocniki i taborety fryzjerskie - jak wybrać najlepszy?
Salon fryzjerski, przestał być już dawno miejscem wyłącznie wykonywania nowych fryzur, a stał się przestrzenią metamorfoz. Z tego względu każdy fryzjer powinien
Co to jest toner do twarzy? Czyli skóra to nasza wizytówka
Bardzo wiele osób uważa, że wygląd nie ma żadnego znaczenia. Oczywiście nie jest on najważniejszy, ponieważ o wartości człowieka świadczą przede wszystkim jego
Domowe sposoby na zmiękczenie wody
Twarda woda na pewno nie jest tym, co chcielibyśmy mieć w swoich domowych kranach, aczkolwiek ona również ma swoje wady, jak magnez i wapń, które są niezbędnymi minerałami do funkcjonowania
Zrogowaciały naskórek pięty. Pierwsza pomoc dla zniszczonych pięt. Płyn na zrogowaciałe pięty
Kiedy zbliża się wiosna, zaczynamy zdejmować ciężkie buty i grube skarpetki. Odsłaniamy nasze pięty, które po zimowych miesiącach
Naturalne kosmetyki czyli kremy na zmarszczki wokół ust
Półki w drogeriach uginają się od różnego rodzaju kosmetyków, których producenci obiecują swym klientom niesamowite rzeczy, których ich produkty dokonają z wyglądem

Posted by on Gru 2, 2020 in Uroda i zdrowie |

Ćwiczenia oddechowe sposobem na umiejętność pełnego oddychania.

Ćwiczenia oddechowe sposobem na umiejętność pełnego oddychania.

Oddech to podstawowa siła życiowa. W dawnych tradycjach Wschodu jego ogromne znaczenie jest podkreślane w życiu codziennym, z kolei mieszkańcy Zachodu często lekceważą jego wpływ na zdrowie. Większość z nas oddycha tak jak umie, nie zawsze jednak prawidłowo. Umiejętność prawidłowego oddechu jest rzadkością, zdecydowana większość z nas oddycha pod wpływem emocji. Pod wpływem emocji zmienia się sposób naszego oddychania, np. kiedy jesteśmy zdenerwowani, oddychamy płytko i szybko, oddech jest nierównomierny. Kiedy w organizmie gromadzi się stres, nieprawidłowy rytm oddechowy staje się normą, tak jak przewlekła choroba. Z kolei podczas odczuwania gniewu, często wstrzymujemy oddech, tamując oddech, tłumimy emocje, które mogą eksplodować pod postacią choroby lub innych negatywnych przypadłości.

Pełny oddech

Oddech pełny to właściwy sposób oddychania, którym obdarzyła nas natura. Rytm oddechowy pełnego oddechu składa się z trzech etapów w jednym powolnym i ciągłym wdechu, w trakcie którego cała klatka piersiowa od dołu do góry wypełnia się powietrzem. Powietrze powinno się wydychać nosem wolno, utrzymując pierś w napięciu a w miarę jego wypuszczania stopniowo wciągać brzuch.
Aby przyswoić prawidłowy sposób oddychania, najlepiej rozpocząć od gimnastyki oddechowej.

Ćwiczenia oddechowe

Ćwiczenia oddechowe można wykonywać na leżąco, stojąco lub siedząc, ważne aby pozycja była wygodna. Z ręką położoną na przeponie rozpoczynamy wdech przez nos, wciągamy powietrze spokojnie. Napełniamy powietrzem najpierw dolną część płuc – wypychając brzuch do przodu. Następnie wypinając do przodu dolną część żeber, potem mostek i pierś wypełniamy środkową część płuc. W ostatnim etapie wysuwając górną część klatki piersiowej napełniamy powietrzem wierzchołki płuc. Trzeba dążyć do wdechu spokojnego, równomiernego, bardzo powolnego. Wstrzymanie oddechu powinno trwać parę sekund, po czym bardzo powolny wydech powietrza. Kończąc wydech brzuch powinien być wciągnięty. Wydech jest zawsze dłuższy od wdechu a im dłuższy jest wydech tym dłuższe jest życie.