Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Łóżka, krzesła i fotele kosmetyczne
Podczas wykonywania zabiegów kosmetycznych w profesjonalnych gabinetach spa, ważką rolę odrywa sprzęt, jaki się wykorzystuje. Aby osiągnąć właściwy stan odprężenie podczas masażu,
Jak dobrać najlepszą farbę do włosów? Jaka farba do włosów ruda, farba do włosów z rozjaśniaczem
Odpowiednio dobrany kolor włosów może uwydatnić rysy twarzy, podkreślić charakter, a czasami pomóc w zatuszowaniu siwych
Mezoterapia bezigłowa opinie o salonie w Gdańsku
Mezoterapia bezigłowa jest nieinwazyjna metodą, wykorzystującą elektroporację i elektroforezę do pobudzenia skóry i otwarcia jej kanałów, dzięki czemu wykorzystywane w
Pomocniki i taborety fryzjerskie - jak wybrać najlepszy?
Salon fryzjerski, przestał być już dawno miejscem wyłącznie wykonywania nowych fryzur, a stał się przestrzenią metamorfoz. Z tego względu każdy fryzjer powinien
Masaż lomi lomi we Wrocławiu
Masaż lomi lomi jest formą masażu relaksacyjnego, pochodzącego z Hawajów, który poza wyraźnym rozluźnieniem napiętych mięśni, ma również znaczący pozytywny wpływ na kondycję zdrowotną organizmu,
Zrogowaciały naskórek pięty. Pierwsza pomoc dla zniszczonych pięt. Płyn na zrogowaciałe pięty
Kiedy zbliża się wiosna, zaczynamy zdejmować ciężkie buty i grube skarpetki. Odsłaniamy nasze pięty, które po zimowych miesiącach
Polskie marki kosmetyków kolorowych. Na co zwracać uwagę, gdy kupujemy naturalne kosmetyki do makijażu?
Każda kobieta pragnie wyglądać pięknie. Szukamy odpowiednich ubrań, odwiedzamy fryzjera i kosmetyczkę, dobieramy

Posted by on Gru 2, 2020 in Uroda i zdrowie |

Ćwiczenia oddechowe sposobem na umiejętność pełnego oddychania.

Ćwiczenia oddechowe sposobem na umiejętność pełnego oddychania.

Oddech to podstawowa siła życiowa. W dawnych tradycjach Wschodu jego ogromne znaczenie jest podkreślane w życiu codziennym, z kolei mieszkańcy Zachodu często lekceważą jego wpływ na zdrowie. Większość z nas oddycha tak jak umie, nie zawsze jednak prawidłowo. Umiejętność prawidłowego oddechu jest rzadkością, zdecydowana większość z nas oddycha pod wpływem emocji. Pod wpływem emocji zmienia się sposób naszego oddychania, np. kiedy jesteśmy zdenerwowani, oddychamy płytko i szybko, oddech jest nierównomierny. Kiedy w organizmie gromadzi się stres, nieprawidłowy rytm oddechowy staje się normą, tak jak przewlekła choroba. Z kolei podczas odczuwania gniewu, często wstrzymujemy oddech, tamując oddech, tłumimy emocje, które mogą eksplodować pod postacią choroby lub innych negatywnych przypadłości.

Pełny oddech

Oddech pełny to właściwy sposób oddychania, którym obdarzyła nas natura. Rytm oddechowy pełnego oddechu składa się z trzech etapów w jednym powolnym i ciągłym wdechu, w trakcie którego cała klatka piersiowa od dołu do góry wypełnia się powietrzem. Powietrze powinno się wydychać nosem wolno, utrzymując pierś w napięciu a w miarę jego wypuszczania stopniowo wciągać brzuch.
Aby przyswoić prawidłowy sposób oddychania, najlepiej rozpocząć od gimnastyki oddechowej.

Ćwiczenia oddechowe

Ćwiczenia oddechowe można wykonywać na leżąco, stojąco lub siedząc, ważne aby pozycja była wygodna. Z ręką położoną na przeponie rozpoczynamy wdech przez nos, wciągamy powietrze spokojnie. Napełniamy powietrzem najpierw dolną część płuc – wypychając brzuch do przodu. Następnie wypinając do przodu dolną część żeber, potem mostek i pierś wypełniamy środkową część płuc. W ostatnim etapie wysuwając górną część klatki piersiowej napełniamy powietrzem wierzchołki płuc. Trzeba dążyć do wdechu spokojnego, równomiernego, bardzo powolnego. Wstrzymanie oddechu powinno trwać parę sekund, po czym bardzo powolny wydech powietrza. Kończąc wydech brzuch powinien być wciągnięty. Wydech jest zawsze dłuższy od wdechu a im dłuższy jest wydech tym dłuższe jest życie.