Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Jak dobrać podkład przez internet? Jak wybrać idealny podkład dla naszej cery? Naturalne podkłady do twarzy
Nie ma nic gorszego w makijażu niż źle dobrany podkład, który odznacza się na skórze i wygląda jak sztuczna maska.
Modne kardigany na wiosenne spacery - must have w szafie małej damy
Wiosna to wyjątkowy czas, w którym przyroda budzi się do życia. To również okres, w którym ciężkie, zimowe ubrania można schować na dnie szafy, a ich
Kreator diety - dietetycy w Poznaniu czy przez internet?
Kreator diety to innowacyjna metoda redukcji masy ciała do pożądanego poziomu w zależności od wybranego profilu planowania diety:
- wyłącznie redukcja masy ciała,
-
Zabieg prostowania włosów
W salonie fryzjerskim możemy wykonać wiele zabiegów, które poprawiają wygląd naszych włosów. U wielu fryzjerów dostępne są profesjonalne produkty odżywiające i regenerujące nasze włosy. Równie
Dla weryfikacji swojego zdrowia
Podczas codziennego życia musimy dbać o swoje zdrowie. Musimy bardzo dokładnie weryfikować wszystkie jego czynniki. Sprawdzać poziom cukru, od czasu do czasu tkanki tłuszczowej, weryfikować
Jak zrobić żelowe ombre? Jak wykonać manicure ombre domowym sposobem? Manicure ombre Warszawa
Manicure ombre Warszawa to jeden z klasycznych już trendów, które są wciąż modne i zostaną z nami przez dłuższy czas. Kobiety
Zadbaj o siebie - makijaż rozświetlający wieczorowy
Krok pierwszy - pielęgnacja
Nasz wygląd ma - wbrew temu, co mówią niektórzy - Bardzo duże znaczenie. Nie bez powodu mówi się o tym, że "jak nas widzą, tak

Posted by on Gru 2, 2020 in Uroda i zdrowie |

Ćwiczenia oddechowe sposobem na umiejętność pełnego oddychania.

Ćwiczenia oddechowe sposobem na umiejętność pełnego oddychania.

Oddech to podstawowa siła życiowa. W dawnych tradycjach Wschodu jego ogromne znaczenie jest podkreślane w życiu codziennym, z kolei mieszkańcy Zachodu często lekceważą jego wpływ na zdrowie. Większość z nas oddycha tak jak umie, nie zawsze jednak prawidłowo. Umiejętność prawidłowego oddechu jest rzadkością, zdecydowana większość z nas oddycha pod wpływem emocji. Pod wpływem emocji zmienia się sposób naszego oddychania, np. kiedy jesteśmy zdenerwowani, oddychamy płytko i szybko, oddech jest nierównomierny. Kiedy w organizmie gromadzi się stres, nieprawidłowy rytm oddechowy staje się normą, tak jak przewlekła choroba. Z kolei podczas odczuwania gniewu, często wstrzymujemy oddech, tamując oddech, tłumimy emocje, które mogą eksplodować pod postacią choroby lub innych negatywnych przypadłości.

Pełny oddech

Oddech pełny to właściwy sposób oddychania, którym obdarzyła nas natura. Rytm oddechowy pełnego oddechu składa się z trzech etapów w jednym powolnym i ciągłym wdechu, w trakcie którego cała klatka piersiowa od dołu do góry wypełnia się powietrzem. Powietrze powinno się wydychać nosem wolno, utrzymując pierś w napięciu a w miarę jego wypuszczania stopniowo wciągać brzuch.
Aby przyswoić prawidłowy sposób oddychania, najlepiej rozpocząć od gimnastyki oddechowej.

Ćwiczenia oddechowe

Ćwiczenia oddechowe można wykonywać na leżąco, stojąco lub siedząc, ważne aby pozycja była wygodna. Z ręką położoną na przeponie rozpoczynamy wdech przez nos, wciągamy powietrze spokojnie. Napełniamy powietrzem najpierw dolną część płuc – wypychając brzuch do przodu. Następnie wypinając do przodu dolną część żeber, potem mostek i pierś wypełniamy środkową część płuc. W ostatnim etapie wysuwając górną część klatki piersiowej napełniamy powietrzem wierzchołki płuc. Trzeba dążyć do wdechu spokojnego, równomiernego, bardzo powolnego. Wstrzymanie oddechu powinno trwać parę sekund, po czym bardzo powolny wydech powietrza. Kończąc wydech brzuch powinien być wciągnięty. Wydech jest zawsze dłuższy od wdechu a im dłuższy jest wydech tym dłuższe jest życie.